Enkele post bekijken
  #2  
Oud 14th February 2014, 14:13
j*nthe.vermeiren j*nthe.vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Loenhout
Posts: 107
Dit is toch een thema dat gevoelig ligt en de meningen van de mensen kunnen heel uiteenlopend zijn. Ik heb ook gemerkt dat deze beslissing ook in het buitenland voor heel wat commotie zorgt. Ik ben van mening dat als een kind echt onmenselijk veel pijn heeft en helemaal geen perspectieven meer heeft dat euthanasie dan mogelijk moet kunnen zijn. Op deze manier kunnen ze toch nog waardig sterven. Iedereen heeft hier recht op ongeacht of je meerder- of minderjarig bent. Dit is zeker geen beslissing die je zomaar neemt.Naar mijn mening is het ook belangrijk om naar de individuele situatie te kijken. Ik denk dat als mensen nog een hoop hebben dat ze dan zeker geneigd zijn om te blijven vechten, ook voor de mensen die dicht bij hen staan.
In de buitenlandse media hoorde je vaak de kritiek: 'Hoe kan een kind nu zulke beslissing nemen?' Een kind zal zulke beslissing, volgens mij, echt niet alleen nemen. Er wordt ongetwijfeld veel gepraat met ouders, familie, vrienden... Ook voor hen is dit een zeer moeilijke en delicate situatie.
Met citaat antwoorden