12th February 2014, 22:14
|
Registered User
|
|
|
|
Ik heb enorm mijn bedenkingen bij dit artikel. Ik begrijp enerzijds dat we de mensheid van ziektes moeten kunnen verlossen, want niemand ziet zijn kennissen of geliefden graag lijden. Het zou dus mooi zijn dat we voor elke erge ziekte of kwaaltje een oplossing kunnen vinden.
Langs de andere kant vind ik het enorm erg voor de dieren. We schuiven de pijn die wij ervaren gewoon door naar hen doorschuiven om een oplossing te vinden voor onze problemen. (Als we hier al in slagen) Ik vind persoonlijk dat zij evengoed rechten hebben. Apen zijn voor mij persoonlijk ook een zwakkere plek dan muizen, omdat we weten hoe intelligent en empathisch deze dieren zijn.
Los daarvan is de mensheid, door al de ontwikkelingen die hij maakt, zichzelf ook enorm in de problemen aan het brengen. De evolutie staat niet stil en dat is misschien wel mooi om te zien, maar we putten de aarde enorm uit. Misschien is het daarom niet onverstandig om de fauna en flora gerust te laten, de mens de mens te laten blijven en alles op het ritme van de natuur te laten ontwikkelen.
Het eeuwige leven bestaat niet en het feit dat we er naar streven zal er eveneens voor zorgen dat we het nooit bereiken.
Ook is deze ontdekking niet goed voor de Europese industrie. Het feit dat Europa afhankelijk zal worden van Azië komt voor de meeste onder ons zeker niet onverwacht. Het is iets waar we bij moeten stilstaan. De evolutie is een proces dat we nu niet meer tot stilstand kunnen brengen.. De bal is aan het rollen gebracht en het is nu een kwestie van tijd om te kijken hoeveel schade het zal aanrichten. Ik ben er alvast niet helemaal gerust op!
|