Enkele post bekijken
Oud 12th February 2014, 18:27
J*LIE.VORSSELMANS J*LIE.VORSSELMANS is offline
Registered User

Langs de ene kant is de doodstraf een oplossing voor het feit dat je zware criminelen niet meer moet onderhouden. Zij kosten immers veel geld aan de maatschappij. Langs de andere kant is het wel een hele zware straf. Dat je oordeelt over het leven of de dood van een mens, is toch een ongelooflijke zware taak en ongelooflijk hard gewoon? Ik snap wel, zware criminelen die echt ziek en gestoord zijn, die horen niet thuis in de maatschappij. Onder zware criminelen versta ik moordenaars. En ik denk dat je moordenaars beter kunt straffen door levenslange opsluiting. Deels omdat doodstraf niet meer kan en deels omdat ze dan gaan beseffen wat ze hebben gedaan en dat ze daardoor heel hun leven hebben weggegooid. Een hardere straf kan je denk ik niet krijgen dan dat. Deels snap ik de doodstraf nog wel hoor, gewoon voor het geld. Maar nu gebeurt dit via injecties en tegenwoordig zorgen deze nogal voor een trage dood en dat is eigenlijk echt onmenselijk, ook al dood je hiermee een moordenaar. Dat zijn en blijven ook maar gewoon mensen.
Met citaat antwoorden