11th February 2014, 20:22
|
Registered User
|
|
|
|
Volgens de Europese richtlijnen omtrent Zwitserland en haar relatie met Europa is het redelijk duidelijk : Heel Europa heeft recht om te reizen doorheen Zwitserland . Zij zijn namelijk verbonden met het welbefaamde schengenakkoord. Dus met andere woorden : Vergeet het maar dat je vanaf nu doorheen Zwitserland kan reizen zonder paspoortcontrole. Natuurlijk deze actie heeft ook economische reacties die zwaarder gaan doorwegen voor Zwitserland, dan voor ons. Ik denk maar aan het vervoer van goederen door vrachtverkeer en zelfs luchtverkeer. Wat toch vrij belangrijk is voor een land zonder maritieme haven. Bovendien zal de toeristische sector in Zwitserland ook wel een paar forse klappen krijgen.
Ik ben benieuwd hoe de andere Europese landen gaan reageren. Mogen Zwitsers na dit referendum dan nog reizen in Europa zonder paspoort controle? Volgens het Shengen akkoord was de regel dat Zwitsers in Europa mochten reizen zonder paspoort controle en visa versa. Ik ben benieuwd ! Alleszins is het wel dat Europa voor een zeker blok staat en er niet uit kunnen.
|