Enkele post bekijken
Oud 18th November 2005, 11:01
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator

Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Als er bijvoorbeeld teveel hazen zitten op een bepaald stuk jachtgrond, en de gewassen van een boer worden hierdoor te fel aangetast.
Of nog een beter voorbeeld, er zijn veel te veel kraaien en eksters, dus diegenen die daar een vergunning voor hebben, zijn nu elk weekend bezig om die roofvogeltjes hun populatie in te perken, want het is echt wel nodig. Vraag aan de mannen van wildbeheer, zij zijn namelijk diegenen die bepalen hoeveel van een bepaalde diersoort mag geschoten worden per jachtseizoen, en wie een vergunning krijgt voor wat. En zij controleren dat, en de boswachters controleren ons ook.

Maar soit, dat buiten beschouwing gelaten, we doen ook andere dingen zoals bomen planten, zeldzame dieren uitzetten (buiten de jacht that is -> dus niet meteen afschieten zoals ze vroeger deden, wat idd onnozel was), nestkastjes hangen + tellen, populaties doen uitzwermen, etc..

meer info op www.bosengroen.be

Maar ik geef je geen ongelijk als je een negatief beeld hebt van jagers.. Je bent namelijk niet de enigste, en de oorzaak hiervan zijn de smeerlappen die op alles schieten wat beweegt, ze doden om iets te kunnen doden. Er zijn echt no-goods tussen die ze voor mijn part hun vergunning levenslang mogen intrekken. Schoolvoorbeeld hiervan is hoe 2,5 jaar geleden iemand in Vorselaar in de buurt van de vispluk een torenvalkske neerschoot met als reden 'die vallen mijn duiven aan'. Dat is om tranen in de ogen van te krijgen, "schaf die jacht maar af" denk ik dan bij mezelf. Maar we zijn helemaal niet allemaal zo, dat zijn zware uitzonderingen, die er in elke groep van de samenleving zijn.
Met citaat antwoorden