Enkele post bekijken
Oud 19th January 2014, 17:11
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Racistische snoepjes

Mijn mening loopt parallel met de mening van Cedric. Ik vind dat we tegenwoordig veel te ver gaan met de racistische gevoelens. Ik kan begrijpen dat mensen die in Europa komen wonen niet gediend zijn met opmerkingen als 'de zwarten', 'neger', ... . Maar tegenwoordig mag niets meer. Nu gaan mensen zelfs moeilijk doen over zwarte snoepjes! Stel nu dat iedereen zo zou reageren, dan zou er absoluut NIETS meer mogen. Om nu als voorbeeld de Chinezen te nemen. In cartoons worden ze altijd met een gele huidskleur weergegeven. Moeten dan al deze cartoons verdwijnen omdat Chinezen zich aangesproken worden? Mogen er geen gele snoepjes meer verkocht worden omdat dit racistisch is? We mogen blij zijn dat Chinezen niet moeilijk doen. Ik vind het persoonlijk heel bizar dat het maar één groep mensen is die hier moeilijk rond doet. De grote vraag is of dit komt door die ene groep of door de rest van de wereld.
Het ergste is dan nog dat het omgekeerd helemaal geen probleem is. Er zijn genoeg blanke mensen die geconfronteerd worden met racisme, maar daar wordt nooit naar geluisterd. Het lijkt wel alsof de oorspronkelijke bewoners moeten wijken voor de nieuwkomers.
Binnenkort gaan de nieuwkomers nog verwachten dat we ze ontvangen met een rode loper en een buiging maken wanneer ze een Europees land binnentreden.
Dit is niet juist. In dit opzicht vind ik dat Europa verkeerd bezig is.
Ik ben helemaal niet racistisch, maar ik vind wel dat diegenen die in Europa willen komen wonen zich moeten aanpassen.
Als deze houding niet verandert ben ik bang dat wij in Europa ook verplicht gewoonten van de nieuwkomers moeten overnemen en bijvoorbeeld in een Boerka moeten rondlopen en dat zal niet zo lang meer duren.
Met citaat antwoorden