![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
17th January 2014, 16:29
|
![g*rd.janssens's Avatar](image.php?s=31ee29ed501c8e100227dee9cbd3921d&u=2161&dateline=1360158956) |
Registered User
|
|
|
|
Waar ik het eens ben met een jullie dat een straf uitgevoerd moet worden en een doodstraf ook een doodstraf moet zijn, ben ik het oneens dat we geen medelijden mogen hebben.
Ondanks de onmenselijke dingen die gedaan worden mogen we niet onszelf verlagen naar het niveau van beesten: zelfs een dier dat 'ernstige misdaden' heeft begaan (natuurlijk niet te vergelijken met mensen) krijgt een snelle en "schone" dood.
Is het niet het recht van iedereen om een correct uitgevoerde straf te krijgen?
In mijn ogen zijn de criminelen die we (proberen te) bestraffen in onze rechtstaat nog altijd mensen die een menswaardige behandeling verdienen.
Dat laat niet weg dat ze een straf moeten krijgen die in verhouding is tot hun misdaden, dus de doodstraf moet in bepaalde (uitzonderlijke) gevallen zeker kunnen. Echter op een verantwoorde manier.