Enkele post bekijken
Oud 17th January 2014, 16:18
H*ndrik.Peeters H*ndrik.Peeters is offline
HP

Ik sluit mij grotendeels aan bij de mening van Cedric en Stijn. Ze klagen dat de gevangenissen propvol zitten, terwijl we een paar leuke psychopaten daar hebben zitten (Dutroux, Ronald Janssens, Farid le Fou, Michel Bellen, Vincent Martin, Hans Van Temse), die eigenlijk voor mij niets meer zijn dan nutteloze zuurstofgebruikers.

Hoewel ik nog altijd geen voorstander ben van de doodstraf uit te voeren op elke misdadigers, maar sommige, zoals het lijstje hierboven, verdienen geen plek in een gevangenis én al zeker geen plek in de maatschappij
(verwijtende blik naar Michelel Martin !)

Dit is buiten een maatschappelijk probleem, ook een etnisch dilemma. Ik wil namelijk zelf geen bloed aan mijn handen hebben als rechter of jurylid, maar evenmin wil ik dat mensen de mogelijkheid krijgen om terug in de maatschappij te komen
(Weeral een verwijtende blik naar Michelle Martin !)

én bovendien vind ik dat sommige mensen echt geen recht meer hebben op hun eigen leven (an eye for an eye?). Stel dat mijn familie of vrienden iets zou overkomen door iemand en ik heb de mogelijkheid om deze persoon "mysterieus te laten verdwijnen" denk ik toch dat ik het zou doen. (Tegen alle ethiek én eigenwaarde in).

Ik ben ook tevens geen voorstander van een pijnlijke doodstraf, maar eigenlijk heb ik evenmin medelijden met de persoon in kwestie. Zolang deze persoon geen plaats meer mag innemen in de maatschappij.
(Wederom een verwijtende blik naar Michelle Martin!)