14th January 2014, 11:44
|
Registered User
|
|
|
|
De situatie in Mexico is nu helemaal uit de hand gelopen. De burgermilities worden volgens mij duidelijk gesteund door of de regering of een ander drugskartel. Het kan niet zijn dat gewone burgers het geld hebben om zware wapens (zoals kalashnikovs) te kopen om de Tempeliers te lijf te gaan, zij krijgen deze wapens vanuit een bron die zich niet wil openbaar maken. Ik vind dit heel gevaarlijk want wanneer de Tempeliers zijn verdreven, zal er een machtsvacuüm ontstaan. Dit zal niet opgevuld kunnen worden door de plaatselijke overheid aangezien deze als corrupt wordt beschouwd. Ik vrees dat gebieden in Mexico zo uiteen zullen vallen in kleine clusters van dorpen die bestuurd zullen worden door tegen elkaar strijdende milities. Uiteindelijk zal er uit dit conflict geen overwinnaar te voorschijn komen, niet de regering, die duidelijk gezichtsverlies lijdt omdat ze haar bevolking niet kan beschermen. Niet de huidige drugskartels, die nu bestreden worden. Maar volgens mij ook niet de bevolking, omdat zij zichzelf niet eeuwig kunnen beschermen zonder een conflict te creëren met bovenstaande partijen die ze niet kunnen winnen.
|