13th January 2014, 08:12
|
Registered User
|
|
|
|
Ik heb hier persoonlijk ook een heel dubbel gevoel bij.
Net zoals Fenne en Sofie zeggen, denk ik dat het zeker niet slecht is dat er wat meer lessen gegeven zullen worden. Ik zelf kan ook enkel de basiszaken op de computer en voor sommige zaken zou het handig zijn, mocht ik wat meer weten en kennen. Ik spreek hier dan voornamelijk over Word, Excel, Powerpoint,... Toch kan ik mijn plan erg goed trekken. Ik kom met de vaardigheden die ik nu heb al heel ver. Volgens mij moet ik niet echt heel veel extra kennen.
Er wordt gesproken over het geven van programmeren, zelfs aan 5-jarigen. Dat vind ik toch al erg ver gaan. Waarom zou een 5-jarige moeten kunnen programmeren? Meer nog, moet een 5-jarige zelfs al kunnen werken met Excel? Naar mijn mening niet. Ik ben wel akkoord dat ook kleuters en lagere schoolkinderen al wat informatica-opleiding mogen hebben, maar dan op hun niveau. Ik denk dat het dan al voldoende is om hen te begeleiden op het internet, de beginselen van Word en Powerpoint leren, de gevaren van een computer leren kennen,... Ik denk dat zaken zijn waarop ingezoomd moet worden. Dat zijn de dingen die deze kinderen nodig hebben.
Mijn conclusie is dus dat er inderdaad wat meer informatica-opleiding zou mogen zijn, maar met grenzen. Er moet bewust mee omgegaan worden en gewerkt worden op het niveau en de benodigdheden van de kinderen.
|