Enkele post bekijken
  #2  
Oud 11th January 2014, 23:45
C*roline.Liekens C*roline.Liekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 135
Ik ben het helemaal eens met Tinne haar mening. Wanneer je een dergelijke boodschap de media gaat insturen, dan vrees ik dat jongeren inderdaad het verkeerde signaal krijgen. Jongeren die stelen, moeten net als volwassenen opgepakt worden en een straf krijgen. Ik vind het dan ook ongehoord dat men de boodschap meegeeft om het materiele goed maar af te geven aan de dader(s).
Wanneer ik het zou meemaken, zou ik mijn hoofdtelefoon wel afgeven uit angst voor de eventuele gevolgen. Ik pleit ervoor dat de jonge boefjes een straf krijgen die equivalent is aan de straf voor volwassenen. Ze mogen er niet vanaf komen met een werkstraf van enkele uren, want dit vinden ze misschien wel stoer. Verder zouden de daders ook sneller gearresteerd kunnen worden wanneer er camera's hangen op zoveel mogelijk openbare plaatsen (zeker in steden zoals Gent, Antwerpen, Mechelen,...). Natuurlijk is er dan wel de vereiste dat deze ook werken en niet blijken defect te zijn bij een incident. Er zouden heel veel zaken uitgeklaard kunnen zijn, wanneer men bijvoorbeeld de camerabeelden had kunnen verspreiden van het ongeval of de diefstal.
Met citaat antwoorden