18th November 2005, 02:18
|
|
UDHR - art. 19
|
|
|
|
't Doet toch enigszins pijn om te zien dat de meerderheid hier stemt voor het aan banden leggen van de verkoop op 'geweldadige' videogames.
Ik heb van thuis uit gelukkig nooit enige controle op het vlak van 'geweldadige' films of videogames moeten ervaren. Waarschijnlijk omdat mijn ouders er van uit gingen dat hun zoon niet labiel was en dus bijgevolg wel voor zichzelf kon uitmaken dat er een dikke lijn loopt tussen realiteit en wat men in films ziet.
Nu kan ik me voorstellen dat er ouders zijn die geen vertrouwen hebben in het realiteitsbesef van hun kinderen... en daardoor dus alles op alles zetten om de tere zieltjes van zoon of dochterlief te beschermen tegen "all that filth on TV".
Zij moeten simpelweg hun verantwoordelijkheid nemen en zelf met hun kinderen praten over dit soort dingen, als dat al nodig zou moeten zijn.
Ouders die zich automatisch wenden tot de politiek, die dan met allerlei repressieve maatregelen de ouderlijke taken overneemt, zijn simpelweg luie... en bijgevolg slechte ouders.