Enkele post bekijken
Oud 9th January 2014, 16:03
C*roline.Liekens C*roline.Liekens is offline
Registered User

Net zoals Tessa vind ik het zowel positief als negatief dat de autoleningen goedkoper worden. Ik vind het ook best wel eigenaardig dat er rentedalingen zijn op de spaarboekjes, maar dat men eigenlijk wel heel 'goedkoop' autoleningen kan aanbieden. Verder vind ik het ook niet zo'n goed idee van de banken om deze leningen goedkoper te maken. Heel veel consumenten hebben onder andere door de crisis schulden gecreëerd, maar willen wel hun uiterlijk vertoon behouden. Zij gaan ondanks de schulden een lening aangaan om toch maar de dure wagen van hun 'dromen' aan te schaffen. Ik vind het verder ook niet eigenaardig dat mensen een lening aangaan voor hun auto. Ik maak het dagelijks van dichtbij mee dat het aantal leningen die worden aangegaan voor een wagen aanzienlijk is gestegen. Mensen hebben het gewoon heel wat moeilijker dan vroeger om een wagen aan te kopen, maar willen ook niet aan 'gezichtsverlies' meedoen.
Ik vind het langs de andere kant ook wel positief dat de autoleningen goedkoper worden tegen het autosalon, want heel veel autohandelaars hebben zware klappen ontvangen van de crisis. Het is dus goed dat er maatregelen zijn genomen om er toch voor te zorgen dat ze 2014 goed kunnen beginnen.

Ik kan dus concluderen dat het een goede beslissing is voor de autohandelaars, maar dat er goed dient gecontroleerd te worden door de banken. Het is belangrijk dat ze goed nagaan of de desbetreffende klant niet een te groot financieel risico neemt door een lening voor een wagen aan te gaan.
Met citaat antwoorden