Enkele post bekijken
  #3  
Oud 4th January 2014, 18:33
B*n.Vervoort B*n.Vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Wechelderzande
Posts: 112
Ik ben ergens blij dat meneer Van Damme dit aanhaalt, leerkrachten zijn enorm belangrijk, aangezien zij een invloed hebben op een kleine 40 jaar aan leerlingen. Wie dus slechte leerkrachten brengt, brengt dus ook generaties lang slechte leerlingen. Deze leerlingen zullen later dan onze Belgische arbeidsmarkt verzwakken, en onze concurrentiepositie aantasten. Wie dus in een economisch welvarend België wil leven, kan maar beter zijn leerkrachten degelijk opleiden, en bovendien kritisch blijven voor de opleiding.

Algemeen maak ik me dus niet teveel zorgen over het al dan niet aankunnen van de 21e eeuw. Persoonlijk denk ik dat we met goede opleiding, en goede bijscholingen wel kunnen meegaan met de tijd. Er is maar een ding waar ik in dit artikel enorm aan twijfel, is het feit dat er wordt voorgesteld om 'in groep' les te geven, en dat, denk ik, zal een beetje chaotisch gaan verlopen, en enorm moeilijk worden om praktisch te regelen.

Hiernaast zal dat een hoop werk meebrengen voor de leerkrachten, denk concreet maar aan planning, afspraken, verdeling van de leerstof, ... Ik denk dat dit de uitstroom van beginnende leerkrachten alleen maar zal vergroten, en zal leiden tot een enorm deficit op de arbeidsmarkt qua leerkrachten. Zeker gezien de nakende vergrijzing.
Met citaat antwoorden