Enkele post bekijken
Oud 3rd January 2014, 11:31
C*roline.Liekens C*roline.Liekens is offline
Registered User

Ik ben het helemaal eens met wat Stijn zegt. Belgen willen nu eenmaal graag zekerheid hebben en zullen daarom hun geld ijverig oppotten. Ik begrijp dit wel aangezien veel gezinnen de economische crisis heel erg hebben gevoeld, veel consumenten dragen er ook nog steeds de gevolgen van. Ik denk ook dat dit eigenlijk niet anders geweest is vroeger, de Belg houdt niet van risico's. Ik hoop wel dat we kunnen zeggen dat er beterschap in zicht is en dat de rente niet nog verder verlaagd wordt op de spaarboekjes zoals onlangs nog is gebeurd. De Europese Centrale Bank (ECB) kan de rente nu beter stabiel houden en ervoor zorgen dat de sporen van de crisis zo snel mogelijk verdwijnen.
Er is natuurlijk ook een keerzijde van het verhaal. Onze economie heeft geld nodig en dit komt uiteraard in de eerste plaats van consumenten. Wanneer zij hun geld 'niet' gaan uitgeven, dan is er ook geen mogelijkheid dat onze economie verder zal uitbreiden. Ik denk wel persoonlijk dat het sparen iets gaat verminderen wanneer er beterschap in zicht zal zijn voor de consumenten en ze terug vertrouwen in onze economie kunnen kweken.
Met citaat antwoorden