30th December 2013, 23:09
|
Registered User
|
|
|
|
Landbouw in China
Mijn mening sluit aan bij de mening van Wannes. Velen zagen dit al aankomen. China is één van de belangrijkste wereldproducenten van voedsel. Ook de Chinese industrie wordt steeds belangrijker. Landbouw en industrie werken elkaar tegen. Industrie heeft zo'n vervuilend effect op het milieu dat landbouw op sommige plaatsen onmogelijk wordt. Dit wordt ook aangetoond in het artikel. Het is zeker een goed punt dat China werk wil maken van een beleid om de landbouwgronden te redden. China telt enorm veel inwoners die afhankelijk zijn van de plaatselijke landbouw. Export van deze producten is ook belangrijk om geld in het laatje te brengen. Ik denk dat China er goed aan zou doen om een deel van het land uitzonderlijk te gebruiken voor landbouw en een ander deel van het land voor industrie. Als dit gerealiseerd zou kunnen worden is de kans kleiner dat industrie en landbouw elkaar beïnvloeden.
Ik geloof dat China hier een goede oplossing voor zal vinden. Dit land heeft in het verleden al bewezen dat het goed kan omgaan met moeilijke situaties.
|