Enkele post bekijken
Oud 30th December 2013, 14:31
Raisa.Docx's Avatar
Raisa.Docx Raisa.Docx is offline
Registered User

Dit artikel had meteen mijn aandacht. Ik wist niet dat geuren migraine konden veroorzaken. Zelf heb ik sinds twee jaar migraine en dingen die bij mij aanvallen opwekken, zijn vooral stress, chocolade, kaas en fel licht. Ik denk dat deze studie zeer interessant is om te weten te komen vanwaar je migraineaanvallen vandaan komen. Ik heb van 'The Smell and Taste Treatment and Research Foundation' eveneens een andere studie gevonden waarin ze testten of bepaalde geuren migraineaanvallen konden verminderen. Hierbij maakten ze gebruik van de geur van een groene appel. Uit de studie zelf bleek: "The effectiveness of the green apple odor seemed to be dependent on whether the volunteer found the scent to be pleasant". Persoonlijk denk ik dat de proefpersonen die de geur aangenaam vonden, niet meer gefocust waren op hun migraineaanval waardoor ze dachten dat die minder pijnlijk werd. Dat zou volgens mij mogelijk kunnen zijn. Naar mijn mening sluit dit ook aan bij wat V*ronique al zei over het feit dat een bepaalde parfum niet opweegt tegen de miserie van migraine. Het lijkt mij dan ook best om bepaalde geuren -of je ze nu aangenaam vindt of niet- te vermijden als blijkt dat die bij jou dan toch migraine zouden uitlokken.