Enkele post bekijken
  #2  
Oud 30th December 2013, 11:16
Veronique.Peeters's Avatar
Veronique.Peeters Veronique.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Booischot
Posts: 98
Ik denk dat het principe van Adam Smith met zijn 'onzichtbare hand' hier zeker mee gelinkt kan worden. Om het eenvoudig te omschrijven, houdt dit in dat de beste welvaart gecreëerd wordt wanneer iedereen zijn eigenbelang nastreeft. Dit wil dan ook zeggen dat de overheid niet ingrijpt. In dit geval zou dat willen zeggen dat er geen sperperiode opgelegd wordt door de wetgeving, waardoor handelaars zelf kunnen bepalen wanneer en hoeveel korting of koopjes ze geven aan de consument. Toch vind ik het niet slecht dat kleinere handelaars beschermd worden door de sperperiode. Zij kunnen immers niet altijd forse afprijzingen aanbieden aan de consument, in tegenstelling tot bijvoorbeeld mno's. Ik vind het dan ook nogal egoïstisch dat heel wat winkels de sperperiode aan hun laars lappen. Het probleem is echter dat er wel controle is maar onvoldoende, waardoor de kans om "gepakt" te worden klein is.
__________________
Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that's greater than any obstacle.
Met citaat antwoorden