![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
30th December 2013, 01:04
|
Registered User
|
|
|
|
Net zoals Veronique vraag ik mij af of dit filmpje wel voldoende zal zijn en of het wel echt een realistisch beeld schept. Mijn eerste reactie was meteen: 'dit is echt een extreem voorbeeld'. Er zullen natuurlijk wel enkele jongeren en volwassenen zijn die in zo'n dronken toestand achter het stuur kruipen, maar de kans is uiteraard véél groter dat een bestuurder slechts enkel alcoholische dranken geconsumeerd heeft. Ik had verwacht en ook wel 'gehoopt' dat dit filmpje zou weergeven wat een paar glazen wijn of bier kan veroorzaken wanneer je achter het stuur zit (i.v.m. invloed op reactievermogen e.d.). Dit zou veel realistischer zijn dan iemand die echt dronken is.
Ikzelf zal nooit achter het stuur kruipen wanneer ik wat gedronken heb, maar moest dat wel het geval zijn, betwijfel ik of dit filmpje mij tot inzicht zal brengen. De uitspraak 'You can't restart life' vind ik ook wel erg confronterend, maar of ik na het bekijken van dit filmpje twee keer zou nadenken voor ik achter het stuur kruip wanneer ik dronken zou zijn, betwijfel ik toch ten zeerste...
|