Enkele post bekijken
  #3  
Oud 28th December 2013, 23:26
Veronique.Peeters's Avatar
Veronique.Peeters Veronique.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Booischot
Posts: 98
Echtscheiding drijft steeds meer mensen in armoede

Echtscheiding drijft steeds meer mensen in de armoede

De nieuwe grote oorzaak van armoede in ons land zijn echtscheidingen. Koppels gaan uit elkaar en één van de twee moet vaak alleen voor de kinderen zorgen. Vier op de tien alleenstaande ouders zijn arm, vooral mama's. Vrouwen- en armoedeorganisaties vragen de regering om meer aandacht en zorg voor hen en hun kinderen.

DM, 28/12/2013
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...e-armoede.dhtml

--------------------------------------------------

Ik denk dat het helemaal niet eenvoudig is om als alleenstaande ouder een kind of meerdere kinderen op te voeden, niet enkel op financieel vlak. Je moet overal zelf voor instaan, de was en de plas valt volledig op één persoon en bovendien moet je dit nog combineren met een job. Ik denk dat je al een heel deftig loon moet hebben om alleen een huis te kunnen afbetalen, maar huren is ook duur. En dan heb ik het nog niet over de kosten van verwarming, elektriciteit, verzekering, vervoer, voedsel, kleding, schoolgerief, hobby's... Ik ben van mening dat alleenstaande ouders zeker financiële hulp moeten krijgen. Hierbij denk ik bijvoorbeeld ook aan kortingen voor eenoudergezinnen.
__________________
Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that's greater than any obstacle.
Met citaat antwoorden