Enkele post bekijken
Oud 28th December 2013, 19:37
Veronique.Peeters's Avatar
Veronique.Peeters Veronique.Peeters is offline
Registered User

Dit filmpje deed me even nadenken en is inderdaad confronterend. Het is leuk gevonden en ik denk dat het jongeren wel aanspreekt. Toch vraag ik me af of een filmpje genoeg is. Er zijn heel wat sensibiliseringsacties omtrent drinken en rijden. Wat ik heel goed vind en wat mij altijd is bijgebleven, zijn de infodagen die we vroeger op school kregen van de politie. Zo hebben we in het zesde middelbaar een dag info gekregen over veiligheid in het verkeer, met zeer concrete voorbeelden. Zo konden we in een tuimelwagen kruipen om het effect te zien van je gordel wanneer je een ongeval hebt. We moesten ook met speciale brilletjes een parcours afleggen, waarbij het leek alsof je dronken was. Dit liet toch een hele indruk achter op mij en mijn klasgenoten en ik denk ook dat dit soort acties zeker moeten blijven bestaan! Dit filmpje is een goede eerste stap, maar er moet meer gebeuren om jongeren te doen beseffen dat drinken en rijden een ongelofelijk foute combinatie is.