Enkele post bekijken
Oud 28th December 2013, 19:24
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User

Ergens ga ik akkoord met voorgaande reacties op het artikel. Is een tik pedagogisch verantwoord? Heb je als ouder inderdaad het recht om je kinderen een tik te geven? ... Allemaal vragen waarop tegenstrijdige antwoorden kunnen worden gegeven.
Eerst en vooral denk ik wel dat we het onderscheid moeten maken tussen 'een tik geven' en slaan. Dit zijn toch wel twee verschillende dingen, en slaan doe je sowieso niet. Waar de grens tussen de twee ligt, is moeilijk uit te leggen of aan te geven, maar wie zijn gezond verstand gebruikt, weet waar die grens ligt.
Verder is het inderdaad zo dat onze maatschappij geen voorstander is van 'een pedagogische tik' en zijn er betere alternatieven. Maar ik kreeg vroeger ook wel eens een tik als ik iets mispeuterde. Naar mijn bescheiden mening is het met mij toch ook goed gekomen!?
Ik denk dan ook dat elke ouder doet wat hij/zij denkt te moeten doen in een bepaalde situatie, in het belang van het kind. Beslissen ze daarom dat het kind deze pedagogische tik verdient, vind ik dat dat moet kunnen. Beslissen ze om geen pedagogische tikken te geven, misschien nog wel beter.
Met citaat antwoorden