Enkele post bekijken
  #2  
Oud 27th December 2013, 11:44
Cindy.Remijsen Cindy.Remijsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Gierle
Posts: 91
RE: Wat verandert er op 1 januari?

Zelf verbaasd mij het niet hoeveel veranderingen er zijn. Dit is ieder jaar opnieuw het geval. Vaak hebben we echter geen besef van wat er allemaal veranderd omdat de meeste zaken niet onmiddellijk toepasbaar zijn op ons of omdat de veranderingen niet duidelijk merkbaar zijn. Zo denk ik bijvoorbeeld aan de daling of stijging van enkele producten. Als het gaat om een daling of een stijging onder de 5%, dan gaat het vaak over enkele eurocentjes per product. Ik ga niet elke maand naar de apotheker medicijnen halen, dus ik zal het waarschijnlijk ook niet merken als deze duurder of goedkoper worden.
Toch vind ik het een goede zaak dat ook dit jaar enkele producten goedkoper worden.
De nieuwe reglementering rond de GAS-wet vind ik dan weer wat overdreven. Dat nu ook kinderen tussen 14 en 16 jaar bestraft kunnen worden met een boete tot €175 vind ik wel wat overdreven.
Het samenbrengen van SIS-kaart en identiteitskaart vind ik ook een goed idee, net zoals Veronique. Het rijbewijs zou ik liefst wel apart houden. Als ik nu ergens naartoe ga, niet met de auto, dan laat ik vaak mijn rijbewijs thuis. Moesten alle kaarten bijeengevoegd worden en moest je deze verloren zijn, dan ben je letterlijk alles verloren. Als je nu bijvoorbeeld je identiteitskaart verliest, dan kan je jezelf nog identificeren aan de foto op je rijbewijs.
Het milieuvriendelijker bouwen klink als een leuk initiatief, zeker omdat je als bouwer zelf kan kiezen welke maatregelen je neemt. Toch hoop ik dat hierdoor de prijzen van de woningen niet al te hard gaan stijgen, want het is nu voor vele mensen al zeer moeilijk om een betaalbare woning te vinden. (Zelfs voor pas afgestudeerde jongeren, die beide een voltijdse baan hebben…)
Met citaat antwoorden