Enkele post bekijken
  #3  
Oud 23rd December 2013, 14:35
Raisa.Docx's Avatar
Raisa.Docx Raisa.Docx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Ergens
Posts: 90
Ik ben het volledig eens met Sofie en Joost. Ook mij verwondert het niet dat 'selfie' het woord van het jaar geworden is. Onze maatschappij is het meest gericht op het individu. We trekken foto's van onszelf, maar ook van ons eten, onze uitstap enz. Waar we ook naartoe gaan en wat we ook doen, we willen het delen met iedereen. Wat we eveneens graag doen, is onze mening over alles en iedereen posten op het internet, al dan niet met zware gevolgen. We vinden het belangrijk om als individu gerespecteerd te worden, net zoals ons doen en laten en onze meningen. Ik ga dan ook akkoord met Sofie wanneer zij zegt dat mensen eens zouden moeten buitenkomen en 'samen-zijn' met anderen. Het lijkt net alsof de wereld zich enkel online afspeelt, terwijl ik ervan overtuigd ben dat er zoveel meer is dan dat. Mensen kunnen mijns inziens precies niet meer genieten van elkaars aanwezigheid. Als ze dan eens op café gaan, zitten ze er nog met hun gsm in hun handen. Wie moeten ze zo nodig sms'en? Of is het om op het internet te zitten surfen? Kunnen we niet gewoon genieten van die momenten samen? Soms heb ik het gevoel dat we ons bijna verplicht moeten voelen om meteen te antwoorden op een mail, terug te sturen op een sms'je of dingen te delen. Ik vind binnen de 24u antwoorden op een mail nog steeds zeer beleefd, maar dat wil niet zeggen dat ik elke seconde ga checken of ik een nieuwe mail heb. Daarnaast wordt er van ons eveneens verwacht dat we zo snel mogelijk antwoorden op sms'jes. Wanneer ik bij iemand op bezoek ben, spendeer ik het liefst de meeste tijd aan die persoon of personen. Ik zal mijn gsm wel checken als ik terug vertrek. We voelen ook de neiging om dingen te delen met anderen, zodat zij zien waarmee we bezig zijn. We zien het ook zo vaak bij hen wanneer zij een leuke uitstap gedaan hebben en dan voelen we ons verplicht om ons 'geluk' ook met hen te delen. Ik hoop dat het niet erger wordt dan het al is en dat mensen beseffen dat hun virtuele wereld niet alles is. Zeker rond deze tijd lijkt het me des te aangenamer om bij vrienden, familie, kennissen ... te zijn en te genieten van elk moment samen.
__________________
- Some people are so poor, all they have is money
Met citaat antwoorden