Enkele post bekijken
Oud 22nd December 2013, 22:17
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Me, Myself and I

Om heel eerlijk te zijn vond ik het woord 'selfie' niet ideaal om te gebruiken als woord van het jaar. Er waren veel betere woorden genomineerd. Zoals in het artikel al vermeld staat verwondert het mij niet dat dit toch het populairste woord geworden is. De huidige samenleving is zo op zichzelf gesteld dat ze geen of weinig nood heeft aan anderen. Ik zeg niet dat dit bij elk individu zo is, maar er is een aanzienlijk aantal mensen bij wie dit wel zo is. Kijk maar naar familiefeesten of feesten in het algemeen. Je bent met een grote groep mensen bij elkaar, maar iedereen is bezig met zijn/haar gsm. Echt sociaal kunnen we dit niet noemen. Het lijkt wel alsof we leven in een soort van roes waar niemand nog 'echt' met elkaar communiceert.
Het zou niet slecht zijn om mensen terug te motiveren om dingen samen te doen. Ik heb het dan niet over online spelletjes, maar over uitstappen bijvoorbeeld. Ga eens met vrienden en/of familie op daguitstap. Heb plezier met elkaar en geniet van elkaars aanwezigheid. Dit is veel gezonder dan de hele dag asociaal te zijn.
Wie weet zal het woord van 2014 wel een sociaal woord worden.
Met citaat antwoorden