Enkele post bekijken
Oud 22nd December 2013, 22:16
Cindy.Remijsen Cindy.Remijsen is offline
Registered User

RE: Top 100 van de absurdste GAS-boetes: een klucht zonder weerga

Na het lezen van het artikel is het voor mij nogmaals bevestigd hoe absurd sommige GAS-boetes wel niet zijn. Hierbij denk ik bijvoorbeeld aan de GAS-boete voor de eigenaar van aan paard dat uitbrak in Oostkamp of aan de boete voor jongeren van +16 die op een bank zaten voor -12 jarigen te Antwerpen. Als nu een paard nog niet mag uitbreken, waar gaan we dan naartoe. Moeten we binnenkort alle dieren aan de leiband hangen? En wat met onze kinderen, wordt voor hen ook een leiband verplicht?
Daarnaast was ik ook verbaasd over een GAS-boete voor een man in Mechelen die vanuit zijn auto afval in een vuilbak gooide. (Een boete van €75 + €150 administratiekosten.) Dan vraag ik mij af waarom moet iemand die afval gooit in een vuilbak wel beboet worden?
Langs de andere kant staan er ook GAS-boetes tussen waar ik het mee eens ben, bijvoorbeeld voor het gooien van sigarettenpeuken op straat of het wildplassen. Wel vind ik het jammer dat dit beboet moet worden. Je zou toch denken dat mensen weten dat dit mag (en het dan ook niet doen). Helaas leven we niet in een wereld waarin dit vanzelfsprekend zou zijn.

Mijn mening over de GAS-boetes is dat het op zich geen slecht idee is om mensen wat waarden en normen bij te brengen, het mag alleen niet overdreven worden en zou over heel Vlaanderen hetzelfde moeten zijn. Hoe kunnen we immers nog weten wat mag en wat niet mag als ze in het volgende dorp andere normen voorop stellen.
Met citaat antwoorden