17th December 2013, 14:33
|
Registered User
|
|
|
|
RE: Vier op de tien studenten eet tijdens examens ongezonder
Net zoals de reacties hierboven, grijp ook ik tussendoor vaker naar ongezonde snacks.
De bevraging van CM toont echter ook aan dat bijna een kwart gezonder eet.
Zelf heb ik twee jaar op kot gezeten en tijdens het schooljaar gebeurde het wel eens dat je ’s avonds geen tijd hebt om te koken (je hebt bijvoorbeeld les tot 6u en om 7u/8u begint de activiteit van je studentenclub of iets anders). Dan gebeurde het bij mij regelmatig dat ik snel een pizza in de oven stak of een kant en klare maaltijd. Tijdens de examens echter nam ik wel de tijd om te koken. Dit was voor mij ontspanning. Je blijft na het eten niet ‘plakken’, zoals je door het jaar vaak doet, maar je keert onmiddellijk terug naar je kamer om verder te studeren. Sommige studenten nemen zelfs hun samenvatting mee naar de keuken om tussendoor nog wat leerstof te herhalen.
De momenten dat je samen zit en eet, is er nog wat sociaal contact, wat ook belangrijk is.
De dag voor het examen, wanneer er meestal het hardst gestudeerd wordt, opteerde ik wel voor een snelle (ongezonde) hap.
Het eetpatroon tijdens examens is bij iedereen verschillend. Toch is het jammer, maar begrijpelijk, dat zoveel studenten ongezond eten tijdens de examens. Wel vind ik dat we ook de positieve kant, bijna een kwart eet gezonder, niet mogen verwaarlozen…
|