Enkele post bekijken
  #4  
Oud 17th December 2013, 11:46
eline.de.roover eline.de.roover is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Pulderbos
Posts: 93
Ik kan me zeker vinden in de meningen van de onderstaande studenten, het is zo dat er heel wat leerkrachten moeilijkheden hebben met het zoeken van werk. Wel heb ik hier nog een bedenking bij, de afwijzingen die deze werkloze leerkrachten vaak krijgen situeren zich vooral buiten de grote steden. Er zijn er maar weinigen die bereidt zijn om voor een klas te staan met een veelheid aan nationaliteiten. Dit maakt het lesgeven niet altijd evident en deze scholen of klassen worden dan ook vaak als 'gevaarlijk' of onderhandelbaar verklaard. Dus persoonlijk denk ik dat de cijfers van het lerarentekort vooral hieraan te wijten zijn. Dat in grote steden het heel moeilijk is om je als leerkracht staande te houden. Maar het is wel zo dat je echt geluk moet hebben in het vinden van werk en ook het houden. Mijn zus is ook leerkracht en omwille van afname van het leerlingenaantal hebben ze daar heel wat leerkrachten die al TADD waren toch uit de school moeten zetten. Dus waar is dan het leerkrachten tekort als er op een school meer dan 10 leerkrachten moeten vertrekken? Ik denk dat ze de cijfers eens anders moeten bekijken en met verschillende achtergronden. Een beter en concreter onderzoeken zou al meer duidelijkheid geven dan het globale beeld. Zo zouden ze ook preciezer kunnen zijn in waar het lerarentekort zich juist situeert.
Met citaat antwoorden