Enkele post bekijken
  #2  
Oud 16th December 2013, 17:30
Tinne Sysmans Tinne Sysmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Merksplas
Posts: 122
‘Lerarentekort bestaat niet’

Ik ben het eens met wat Caroline zegt. Ik ken ook heel wat leerkrachten die zonder werk zitten. Volgens mij komt het ook omdat er heel veel aanbiedingen zijn in steden en dat is voor sommige mensen vaak erg ver. Daarbij komt nog eens dat ze in de file moeten staan om de steden binnen te geraken en dan moeten ze nog een parkeerplaats vinden. Een tweede reden kan zijn dat sommige mensen liever niet in een stad werken, aangezien de mentaliteit daar helemaal anders is. Wij hebben ook vooral stage moeten doen in scholen die op de 'boerenbuiten' liggen en we zijn nog niet zo vaak in contact gekomen met klassen waar veel jongeren geen Nederlands spreken en waar de schoolcultuur helemaal anders is. Ik denk dat dit aspect sommige leerkrachten tegenhoudt om in een stad te gaan werken.
De meeste mensen zeggen dat de je de eerste jaren als afgestuurde leerkracht niet meteen moet hopen op een vaste en voltijdse job. Vaak moet je eerst kleine opdrachten aannemen en eventueel op meerdere scholen tegelijkertijd lesgeven. Ik denk dat dat voor een beginnende leerkracht zeker niet gemakkelijk en ook niet altijd even fijn is.
Met citaat antwoorden