Enkele post bekijken
  #2  
Oud 16th December 2013, 10:56
marloe.vanherck marloe.vanherck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Retie
Posts: 88
Citaat:
Orgineel gepost door Kristof.S*erckx
Uit deze cijfers lijd ik af dat de lessen economie zeer weinig nut hebben, en uit eigen ondervinding kan ik vertellen dat het inderdaad handiger geweest was om dergelijke kennis te verwerven in plaats van te leren boekhouden.


Ik vind het niet juist om uit deze cijfers af te leiden dat de lessen economie ondermaats zijn. Het echte probleem schuilt in het feit dat er veel richtingen zijn die nooit economie krijgen. Zelf kom ik uit de richting wetenschappen-wiskunde. Ik weet van mezelf dat mijn financiële kennis ondermaats is. Dit is omdat ik hier op school nooit iets over geleerd heb. Zelf hebben we pas een soortgelijke test moeten invullen. Hierin heb ik duidelijk naar voor gebracht dat er meer economie zou moeten worden verwerkt in het secundair onderwijs, en dit in alle richtingen. Ik vind het belangrijk dat leerlingen financiële kennis hebben, maar dit komt niet vanzelf. Het is dus een taak van de school.
__________________
There are no foolish questions, and no man becomes a fool until he has stopped asking questions.
Met citaat antwoorden