15th December 2013, 14:14
|
Registered User
|
|
|
|
Ik werk in een fruit- en groentenwinkel en elke week komt er een man bij ons, David genoemd, die mensen coacht in een gezonde levensstijl. De man zelf is al meer dan 75 jaar oud en al wat hij mankeert is dat zijn ogen niet meer zo goed zijn. Om terug te komen op de mening van i*is: gisteren vertelde deze man me dat vetten helemaal niet slecht hoeven te zijn. Akkoord, ze kunnen hart- en vaatziekten veroorzaken, maar we hebben zeker wel vetten nodig. Hij zei ook dat producten met granen in (brood, pasta, ...), niet echt geschikt zijn voor de mens omdat we geen krop hebben om deze producten te verteren. Bovendien kan je van graanproducten darmkanker krijgen!
En zo kunnen we nog wel even doorgaan denk ik, want er zijn veel producten waar je kanker van kan krijgen. Wat volgens mij de boodschap is die we moeten uitdragen is dat je van alles wat nodig hebt, maar dat je hier niet in mag overdrijven. Een goede vettige friet kan geen kwaad, een lekkere spaghetti bolognese ook niet. We mogen er gewoon niet in overdrijven.
|