Onderwerp: Daar komt de bruid
Enkele post bekijken
  #2  
Oud 17th November 2005, 15:24
Claire Michiels Claire Michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2005
Locatie: Westerlo
Posts: 14
Ik vind het niet zo vreemd dat allochtone mensen trouwen met iemand uit hun land van herkomst.
Als ik het probleem langs de sociologische kant bekijk, is mijn redering als volgt: Veel allochtone mensen leiden in België een eenzaam bestaan. Ze kennen bijna niemand en de meesten contacten die ze hier hebben is met iemand van dezelfde origine. Als ze trouwen met iemand uit hun geboorteland weten ze zeker dat ze elkaar begrijpen en dat de mogelijke bruid met dezelfde waarden en normen is opgegroeid als zijzelf! Ook worden er huwelijken gesloten tussen bijvoorbeeld neven en nichten zo krijgt iemand van de familie ook de kans om een beter leven te beginnen in België.
Mijn mening over de huwelijken die gesloten worden met de meisjes uit Thailand is dubbel. Als beide partijen gelukkig zijn in de nieuwe situatie, sta ik er volledig achter. Maar er wordt veel misbruik gemaakt van deze meisjes. Het is een moderne vorm van slavernij en daar zou toch meer controle over mogen bestaan. We leven niet meer in de Middeleeuwen hé!
Met citaat antwoorden