13th December 2013, 12:57
|
Registered User
|
|
|
|
Geef gevangenen liever goede douches dan internet
Dit artikel komt meer overeen met mijn persoonlijke mening over de gevangeniskwestie dan het gelijkaardige artikel van enkele weken geleden. De gevangenen hebben meer nood aan betere hygiënische omstandigheden dan aan een internetaansluiting. Ook het feit dat er mensen zijn die onterecht in de gevangenis verblijven vind ik niet kunnen. Het zou goed zijn als deze mensen met bijvoorbeeld een enkelband naar huis kunnen gaan. Wat in het artikel vermeld staat vind ik helemaal terecht 'Als u geld heeft voor internet en telefoon in elke cel (de verkiezingen zijn natuurlijk in aantocht), dan heb ik deze eisen...' . Internet heeft geen enkele zin in een gevangeniscel. Internet is zelfs gevaarlijk. Via het internet kunnen misdadigers nog steeds illegale handelingen uitvoeren. Ze kunnen contact opnemen met handlangers en opdrachten doorgeven. Ze kunnen ook diefstallen plegen via het internet. Deze luxe is zeker overbodig! Er zijn gevangenissen waar gevangenen een beter leven hebben dan arme mensen. Dit zou niet mogen zijn. Deze mensen zijn gestraft omdat ze iets ergs gedaan hadden. Het kan niet dat deze mensen het beter hebben dan goede (arme) mensen. Als dit zo verder gaat zullen er in de toekomst arme mensen zijn die een misdaad plegen enkel en alleen omdat ze graag in de gevangenis willen. Elke dag eten, een dak boven het hoofd,... .
Als de overheid geld zou willen investeren zou ze dit beter doen door de werknemers beter te betalen en te zorgen voor hun veiligheid. Dit geldt ook voor de vrijwilligers die in de gevangenis werken.
|