Enkele post bekijken
  #2  
Oud 13th December 2013, 07:48
C*roline.Liekens C*roline.Liekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 135
Ik vind dit zeker een maatschappelijk relevant artikel, omdat de schulden van de Belgen aanzienlijk zijn gestegen in vergelijking met 10 jaar geleden. Mensen gaan niet alleen een hypothecaire lening aan, maar hebben bijvoorbeeld ook kredietkaarten uitgegeven door grootwarenhuizen. Het is jammer dat mensen, die het eigenlijk al financieel moeilijk hebben, kerstpakjes en hun dagelijkse behoeften hiermee gaan financieren. Naar mijn mening moet er veel meer controle worden uitgevoerd dat dergelijke personen geen lening meer kunnen aangaan, die hen nog meer in de problemen zou kunnen brengen.
Het probleem met de lening voor de voetbalmatchen in Brazilië zit hem vooral in de hoge rentevoet. Mensen willen heel graag de voetbalmatchen van de Rode Duivels bijwonen, maar hebben gewoon niet genoeg geld. Elke financiële instelling heeft het recht om leningen aan te bieden, maar het is belangrijk waarvoor en de manier waarop. Er zal bij de leningen, die in deze situatie worden afgesloten, heel goed moeten gekeken worden naar de schuldenberg die de geïnteresseerde heeft. Ik zou het bijgevolg jammer vinden dat veel mensen nog meer in de problemen komen door een lening voor het WK.
De uitgevoerde test bij de jongeren heeft immers aangetoond dat een heel groot deel niet wist wat de slogan 'lenen kost ook geld' inhoudt. Hierdoor kan de grote schuldenberg van de Belgen naar mijn mening deels worden verklaard.
Met citaat antwoorden