Enkele post bekijken
  #3  
Oud 11th December 2013, 21:55
Cindy.Remijsen Cindy.Remijsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Gierle
Posts: 91
RE: Ex-gevangenen geraken maar moeilijk aan werk

Zoals hierboven reeds aangehaald is de praktijk vaak anders dan de theorie. Het klinkt inderdaad mooi om ex-gedetineerde aan een job te helpen. Als ik een werkgever zou zijn en ik moest kiezen, net zoals Bram zegt, dan denk ik dat ook voor mij de keuze niet zo lang op zich laat wachten. Natuurlijk helpt het niet dat er veel werkzoekende zijn, zowel voor ongeschoolden, als voor mensen met een diploma is werk vinden niet zo eenvoudig. Voor één job zijn er vaak ontelbare kandidaten. Dit maakt het er voor de ex-gedetineerden niet gemakkelijker op. Als je dan merkt dat vijftig procent van hen binnen twee jaar terug in de gevangenis belandt dan stelt dat toch wel vragen. Als de ex-gedetineerden wel werk zouden vinden, zouden ze dan minder kans hebben om terug een misdrijf te plegen? Indien dit zo is, dan denk ik dat we inderdaad bedrijven moeten promoten om ook ex-gedetineerden aan te nemen. Dit zou niet alleen een oplossing zijn voor de werkloosheid onder ex-gedetineerden, maar ook een oplossing voor de overvolle gevangenissen…
Met citaat antwoorden