Enkele post bekijken
Oud 11th December 2013, 14:15
J*rine.Storms J*rine.Storms is offline
Registered User

Giscorrectie

Het afschaffen van giscorrectie vind ik persoonlijk geen goed plan. Zoals in het artikel beschreven staat zijn er hier zowel voor als nadelen aan verbonden. Ook denk ik dat het goed of slecht voelen bij een examen met giscorrectie af hangt van de persoon in kwestie. Naar mijn gevoel zijn er ook personen die zich onzeker voelen bij een examen met open vragen. Ik denk dat wanneer er een examen opgesteld wordt er best gebruik kan gemaakt worden van beide methodes. Een deel met open vragen en een deel met giscorrectie. Zo is er variatie in het examen en zo wordt er rekening gehouden met beide personen, diegene die niet van giscorrectie houden en diegene die dit wel graag hebben.

Wanneer je een examen met enkel open vragen geeft denk ik dat het ook belangrijk is om op voorhand naar de leerlingen te corresponderen wat ja als antwoord verwacht en hoe volledig dit moet zijn. Ook de manier van verbeteren is hierbij belangrijk. Vaak moeten er in een antwoord enkele woorden terug te vinden zijn. Maar wat als jij deze woorden nu op je eigen manier uitgelegd hebt?
Met citaat antwoorden