10th December 2013, 18:51
|
Registered User
|
|
|
|
Giscorrectie
De giscorrectie afschaffen lijkt mij een goed idee. Ik ben het dus eens met de mening van Sofie. Een examen met giscorrectie zorgt ervoor dat onzekere studenten die toch voldoende gestudeerd hebben gaan twijfelen over hun antwoord. Ze kiezen er dan voor om niets te antwoorden, terwijl ze eigenlijk het juiste antwoord wel weten. Ik begrijp wel dat sommige mensen denken dat er zonder de giscorrectie meer studenten gokken. Ik persoonlijk vind dit niet zo erg in vergelijking met wat de giscorrectie als gevolg heeft voor studenten die wel goed studeren. Meestal bestaan meerkeuzevragen uit vijf mogelijke antwoorden. Deze antwoorden verschillen soms slechts met enkele woorden van elkaar. Als een student gokt heeft hij/zij 20% kans om juist te gokken, maar 80% kans om fout te gokken. Het zou mij ten zeerste verbazen dat deze studenten bij 50% van de vragen juist kunnen gokken.
Onzekere studenten moeten ook de kans krijgen om een examen tot een goed einde te brengen. Het zou niet mogen dat deze studenten een vraag niet invullen omdat ze het niet 100% zeker weten. Er zijn nu eenmaal twijfelaars in deze wereld.
|