Enkele post bekijken
  #3  
Oud 10th December 2013, 13:08
jana.lambrechts jana.lambrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 105
Zoals Eline aangeeft, is dit de mening van één oncoloog. Ik sluit me dus ook aan bij haar mening. Het kan misschien wel zijn dat je als kankerpatiënt te horen krijgt dat er geen hoop meer is voor jou, maar dat wil daarom niet onmiddellijk zeggen dat ze je volledig hebben opgegeven. Vaak wordt er gezocht naar verschillende behandelingen en geven de dokters zelf aan dat ze geen behandeling meer kunnen aanbieden, maar soms bieden ze wel nog alternatieven. Dit gebeurt natuurlijk niet overal omdat het dan vaak gaat over alternatieve geneeskunde en niet elke arts is hier voor te vinden. Veel hangt natuurlijk ook af van de patiënt zelf. Ik zal even heel concreet zijn, enkele jaren geleden werd er aan Marie-Rose Morel meegedeeld dat de artsen niets meer voor haar konden doen. Zij zelf heeft het hierbij niet gelaten, ze was nog te levenslustig en ging zelf op zoek naar alternatieve behandelingen. Jammer genoeg heeft het voor haar niet mogen zijn. Ik wil hiermee maar aangeven dat er heel veel kan afhangen van de patiënt zelf.
In het artikel gaat het natuurlijk wel over de artsen zelf die niet gemotiveerd zouden zijn, maar ik vind dit zeer ongeloofwaardig. Enerzijds kan ik me niet voorstellen dat artsen zomaar de strijd zouden opgeven zonder eerst alle mogelijke behandelingen te overwegen. Anderzijds denk ik wel dat de strijd bij oudere mensen eerder opgegeven zal worden als bij jonge mensen, maar in het artikel is hierover niets weergegeven.
Zoals al eerder werd aangegeven is de mening van één oncoloog te vaag om hieruit een algemeen oordeel te formuleren.
Met citaat antwoorden