Enkele post bekijken
Oud 8th December 2013, 16:53
I*e Voordeckers I*e Voordeckers is offline
Registered User

"FBI kan laptopcamera ongezien aanzetten"

"FBI kan laptopcamera ongezien aanzetten"

De FBI kan de camera van een laptop of andere computer met behulp van malware aanzetten zonder dat het lampje gaat branden. Dat zegt de voormalig adjunct-directeur van de technologische afdeling tegen The Washington Post.

De Amerikaanse geheime dienst werkt veel met simpele phishing-aanvallen, waarbij verdachten worden verleid om op een link in een e-mail te klikken. Als dat gebeurt, wordt de malware gedownload van een FBI-computer in Quantico. Meestal worden verdachten pas op de hoogte gesteld nadat het bewijsmateriaal is verzameld.

Op deze manier is de FBI al jaren in staat om stiekem opnames te maken met een camera van een computer, stelt oud-medewerker Marcus Thomas. Hoe vaak dat precies voorkomt, is niet duidelijk. De techniek zou echter vooral worden gebruikt in zaken rond terrorisme en 'zeer ernstige' criminele activiteiten.

Bron: De Morgen, 8/12/2013 (14u25)
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...aanzetten.dhtml

Mening:
Van de ene kant vind ik het schandalig dat ze dit zomaar kunnen doen. Het is schending van de privacy. Langs de andere kant als ze het alleen bij criminele en terroristen doen is dit wel te begrijpen.
Dan stel ik me er de vraag weer bij, wanneer weten ze dat het over een zeer ernstige crimineel is of een terrorist? Mogen ze deze gegevens zomaar gebruiken voor hun onderzoek?
Als ze je webcam kunnen opzetten zonder dat het lampje brandt hebben ze eigenlijk al je hele computer of laptop gehackt zou ik dan denken. Dan kunnen ze toch al de hele computer of laptop onderzoeken op verdachte zaken. Je gaat me niet zeggen dat men als men de webcam kan kraken men niet de documenten en bezoeken van sites kan zien.
Met citaat antwoorden