Enkele post bekijken
Oud 7th December 2013, 11:21
I*e Voordeckers I*e Voordeckers is offline
Registered User

Rijbewijs halen wordt moeilijker

Ik ben het ook eens met onderstaande meningen. Niet iedereen kan zoveel geld uitgeven voor "maar" een rijbewijs. Hierdoor wordt autorijden alleen nog maar voor 'rijke' mensen. Ik stel er mij dan ook de vraag bij, mogen deze mensen die al één examen gedaan hebben alleen op de baan of niet? Want ik heb mijn rijbewijs pas vlak voor school kunnen gaan doen omdat ik dan pas verjaarde en ik ga nu met auto naar school. Ik denk niet dat mijn ouders dit zo fijn zouden vinden als ik dan nog een jaar niet alleen mag rijden. Ik vind ook niet dat als je met de rijschool hebt gereden dat je dan altijd kunt rijden. Ik ben 3 lessen gaan volgen om nog wat kleine zaken te verbeteren en mijn begeleider heeft amper dingen gezegd. Met andere woorden, hij liet met gewoon wat rijden en goed verdient dacht hij. Ik ben er mee moeten gaan tanken en een nieuwe auto gaan halen. Hoort dit bij de lessen vraag ik me dan af?
Wat ik ook altijd raar heb gevonden, waarom moeten wij alleen achter een auto kunnen parkeren en niet tussen 2 auto's? Hoe vaak komt het voor dat er veel ruimte is dat je ergens achter moet gaan staan? Dan nog, dan kan je toch gewoon er achter gaan staan in plaats van achteruit er in te rijden. Als ze iets willen veranderen dan zou ik er terug wat maneuvers in plaatsen. Hoe weinig mensen kunnen bergop vertrekken als ze pas examen hebben afgelegd, volgens mij niet veel.
Wanneer men dit dan toch gaat inlassen vind ik wel dat alle examinators dezelfde eisen moeten stellen. Ik ken iemand die een voorrangsstraat heeft gemist en er door was omdat ze de rest goed had gereden. Maar ik ken nog iemand die een voorrangsstraat miste en die was gebuisd en dit wat was de enigste fout op het examen. Ik vind dit absoluut niet eerlijk. Waarom krijgt de ene wel haar rijbewijs en de andere niet?
Met citaat antwoorden