Enkele post bekijken
  #2  
Oud 5th December 2013, 10:01
S*fie.Verstrepen S*fie.Verstrepen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Wiekevorst
Posts: 28
Toch wel schokkende resultaten! Een stijging van 22% in de laatste drie jaren vind ik een serieuze stijging. En de verwachtingen blijken er niet beter op. Ik hoop dan ook dat deze verwachtingen niet al te correct zijn.

Dementie is namelijk een verschrikkelijke aftakelingsziekte waarbij de ouderen zeer afhankelijk zijn van anderen. Het is ook een van de belangrijkste redenen voor een aanvraag tot euthanasie. Ik hoop inderdaad zoals Britt hieronder al vermeld, als er effectief zo een stijging komt, dat er ook rekening gehouden wordt met de verzorging van deze mensen. Zoals ik al zei zijn deze mensen erg afhankelijk van anderen. En hun verzorging valt zeker niet te onderschatten.

Ik heb namelijk zelf een grootvader die aan het dementeren is, en geloof mij, het is echt niet altijd even gemakkelijk om hier om te gaan. Zeker omdat ik zelf ook niet de juiste achtergrondkennis heb over deze ziekte. En niet altijd goed weet wat te antwoorden, te reageren of hoe te helpen. Verzorgend personeel die deze mensen correct kunnen begeleiden is in sommige gevallen echt een 'must'!

Op basis van de gegevens die we hier te lezen krijgen, hoop ik dan ook dat er nu al eventuele maatregelen getroffen worden. Zodat men binnen enkele jaren niet met tekorten zit aan verzorgend personeel!
Met citaat antwoorden