Enkele post bekijken
Oud 4th December 2013, 21:35
D*ies Van Mechelen D*ies Van Mechelen is offline
Registered User

De volgende USB-plug zal eindelijk omkeerbaar zijn

Work has begun on a new generation of USB that will break compatibility with existing connectors in order to improve ease of use and allow for thinner devices. The new connector, called Type-C, is an addition to the existing USB 3.1 specification and is expected to be finalized by the middle of 2014. There aren't any images available yet, but Type-C will be around the size of a Micro USB plug and, like Apple's Lightning connector, will finally be reversible — in other words, no more frustrated attempts to charge your phone with an upside-down cable.

"THIS IS THE ONLY CONNECTOR ONE WILL NEED ACROSS ALL DEVICES.”

In a press release, USB 3.0 Promoter Group chairman Brad Saunders says that Type-C will "meet evolving design trends in terms of size and usability” while allowing for future scalability in charging and data transfer. Type-C "will enable an entirely new super-thin class of devices from phones to tablets, to 2-in-1s, to laptops to desktops,” says Alex Peleg of Intel. “This new industry standards-based thin connector delivering data, power, and video is the only connector one will need across all devices.”

Since Type-C is an entirely new connector, the USB 3.0 Promoter Group will also have to include a specification for adapters and cables so that the countless USB chargers out there aren't immediately rendered obsolete. But the need for a new USB port is in many ways overdue, as recently highlighted by Apple's sleek Lightning connector and devices like the Galaxy Note 3 with its speedy but clumsy and oversized Micro USB 3 port.

Bron:
http://www.theverge.com/2013/12/4/5...ation-announced

Korte samenvatting:

Het komt er eindelijk aan. De langverwachte omkeerbare USB-plug is in de maak. Dit wil in andere woorden zeggen dat er een universele USB-plug in de komende jaren op de markt gaat verschijnen. Geen gedoe meer met opladers van GSM's, fototoestellen, externe harde schijven, etc. Met deze technologie gaan er ook heel wat meer deuren open voor compactere technologie en is er veel meer ruimte voor vernieuwing.

Persoonlijke mening:

Hier wacht ik persoonlijk nu al een paar jaar op. Ik sukkel zelf van tijd tot tijd met al die vervelende kabels en ik geraak er regelmatig eentje kwijt. De tijd dat er een universele USB-plug ging verschijnen was dus dringend.

Over tijd zal het ook een serieuze besparing zijn op zowel geld als op ruimte. Thuis zit ik met de tientallen USB-kabels waarvan ik er misschien maar drie gebruik. Maar je weet natuurlijk nooit als je er ooit nog een van de andere zeven nodig zal hebben.

Ik kan niet wachten tot ze de ETA (estimated time of arrival) verkondigen. Ik zal een van de eerste zijn die in de rij staat te wachten. Nu enkel hopen dat het niet lang meer zal duren.
Met citaat antwoorden