1st December 2013, 14:21
|
Registered User
|
|
|
|
Nog te veel angst voor ICT op school
Ik ben het helemaal eens met Tinne. Sommige leerkrachten hebben te weinig ICT kennis en als zij kunnen geen ICT kennis doorgeven aan de leerlingen, omdat ze er zelf bijna niets van weten. Waarom heeft Pascal Smet dan het vak informatica niet meer verplicht gemaakt in het katholieke onderwijs. Hij zei zelf dat ICT overal geďntegreerd moet worden en we zien nu dat dat absoluut niet zal gaan. Maar de informatica leerkrachten (toekomstig ben ik ook een informatica leerkracht) worden opzij geduwd, omdat informatica geen verplicht vak meer is. Net zoals in mijn stage nu, kon ik zien dat de meeste leerlingen niet nuttig met toepassingsprogramma's kunnen werken. Ze kunnen inderdaad goed overweg met Facebook en games. Maar als leerlingen een GIP via Word via de regels van de kunst moeten maken, kunnen ze dit niet. Daarom moet het vak informatica terug verplicht worden.
En leerkrachten die niet goed met ICT overweg kunnen, kunnen hulp vragen aan informatica leerkrachten of leerkrachten die er wel iets van kennen. Er is niets mis met hulp vragen en zo toch ICT toe te kunnen passen in de les.
|