Enkele post bekijken
  #2  
Oud 30th November 2013, 15:38
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Dokters straffen voor onnodige operaties

Mijn mening loopt parallel met de mening van Elien. Elk operatie houdt een risico in, hoe klein de ingreep ook is. Elk lichaam is anders, dus elk lichaam reageert anders op een operatie. Het is dan ook ongehoord dat dokters onnodige operaties (laten) uitvoeren. Wat het in mijn ogen nog erger maakt, is dat dit gebeurt met kinderen. Het is algemeen geweten dat kinderen fragieler zijn dan volwassenen en dat er daardoor meer kans is dat deze kinderen slecht reageren op de operatie. Als ouder zou ik ook heel boos zijn op de desbetreffende dokter die mijn (toekomstig) kind onnodig zou opereren. Ik zou het daar persoonlijk zeker niet bij laten. Als het van mij zou afhangen zouden deze dokters een zware straf krijgen. Allereerst zouden ze hun beroep niet meer mogen uitoefenen, want studies wijzen uit dat mensen hun gedrag meestal blijven herhalen. De kans dat zoiets opnieuw gebeurt is dus reëel. Een gevangenisstraf zou ook op zijn plaats zijn + een vergoeding voor de slachtoffers. Zoiets kan naar mijn mening niet door de beugel.
Met citaat antwoorden