Enkele post bekijken
  #2  
Oud 29th November 2013, 13:06
Raisa.Docx's Avatar
Raisa.Docx Raisa.Docx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Ergens
Posts: 90
Ik denk ook dat een buitenlandse job veel leermogelijkheden biedt. Ik ga vanaf volgend semester op buitenlandse stage in Schotland en ik ben zeer benieuwd hoe er daar wordt lesgegeven, welke methodes en strategieën ze gebruiken, hoe er wordt gekeken naar onderwijs enz. Ik denk dat je op die manier wel een genuanceerder beeld van onderwijs in het algemeen gaat krijgen, omdat er dan een nieuwe wereld opengaat en je niet blijft bij het onderwijs hier in Vlaanderen. De ervaring speelt eveneens een grote rol. Je leert meedraaien in een ander onderwijssysteem en ik denk dat dit ook wel kan gelden voor andere richtingen dan de lerarenopleiding. Ik kan het begrijpen dat het sommige mensen zou afschrikken omwille van bv. het feit dat ze familie en vrienden zouden moeten missen, maar naar mijn mening biedt het zoveel meer. Je leert zelfstandig en flexibel zijn, en je leert communiceren met mensen in een andere taal. Ik begrijp dan ook de vereisten van de jongeren om in het buitenland te gaan werken. Zo zou het bv. inderdaad fijn zijn als er al voor huisvesting gezorgd werd. Ik zou het persoonlijk wel zien zitten om in het buitenland te gaan werken.
__________________
- Some people are so poor, all they have is money
Met citaat antwoorden