Enkele post bekijken
  #2  
Oud 27th November 2013, 20:16
S*fie.Verstrepen S*fie.Verstrepen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Wiekevorst
Posts: 28
Senaat keurt euthanasie voor minderjarigen goed

Ik vind deze goedkeuring een beetje dubbel.

Langs de ene kant vind ik ze positief. Want volgens de wet, die ondertussen al 11 jaar oud is, kunnen alleen volwassen voor euthanasie kiezen. Dit maakt dat een jongere van 18 jaar voor euthanasie kan kiezen wanneer hij ondraaglijk lijdt, maar een 17-jarige niet. Dit vind ik persoonlijk ergens niet correct.

Maar langs de andere kant, waar moet men de leeftijdsgrens dan gaan leggen? Op welke leeftijd is een jongere er mentaal klaar voor om over leven of dood te beslissen? En is een psycholoog in staat deze mentale leeftijd te meten? Ik heb hier toch enige twijfels over.

Zo is het voor volwassen ook mogelijk om euthanasie te vragen wanneer ze zware psychische problemen hebben. Wordt dit ook door getrokken naar de jongeren? Want dan denk ik persoonlijk weer dat elke jongere in zijn pubertijd problemen heeft. Ze moeten zichzelf ontdekken in deze periode en lopen meerdere malen tegen de lamp. Het is logisch dat een jongere zich slecht voelt en het allemaal even niet meer zit zitten in die tijd van hun leven. Maar moeten zij dan ook in staat zijn om op zulke momenten terug te vallen op de wet van euthanasie?! Ik denk het niet...

Naar mijn mening moet deze wet nog duidelijker uitgewerkt en gestaafd worden!
Met citaat antwoorden