27th November 2013, 15:21
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind het belachelijk om ouders te verplichten om een iPad aan te kopen voor hun kinderen. Het school heeft nu al een hoog kostenplaatje. Als ouders dit er nog eens bovenop moeten aanschaffen, dan wordt dit plaatje alsmaar hoger. Voor een aantal gezinnen is dit niet evident om dit aan te schaffen, omdat ze maar één inkomen hebben of misschien komen ze elke maand maar net toe.
Persoonlijk ben ik tegen deze aanpak. Kinderen zitten al lang genoeg aan de computer, voor de tv, voor een console. Als we de kinderen nog langer op een scherm laten kijken, dan is dit schadelijk voor de gezondheid. Het kind kan hoofdpijn krijgen van continu op het scherm te moeten kijken. Een ander nadeel is dan weer wie er verantwoordelijk gaat zijn voor schade? Gaat het school de iPad-gebruikers verzekeren tegen schade? Zo zijn er nog vele nadelen.
Dit neemt niet weg dat er geen voordelen aan verbonden zijn. Voor een groepswerk is dit iets super handig. Je kan het scherm gewoon doorgeven. Ook tijdens de les is handig. Het neemt weinig plaats in beslag, het scheelt ook enkele kilo's minder in je boekentas. Ik verkies nog steeds de oude aanpak van leerstofverwerking boven de nieuwe aanpak met de iPad.
|