Enkele post bekijken
Oud 26th November 2013, 21:28
Veronique.Peeters's Avatar
Veronique.Peeters Veronique.Peeters is offline
Registered User

Ook ik vind trajectcontroles een heel goed idee. Ik vind het ook een veel beter systeem dan de flitspalen die op één moment je snelheid opmeten. Als je je snelheidsmeter even uit het oog verliest, rij je soms onbewust wat te snel. Als je dan pech hebt en er staat net een flitspaal, dan heb je een boete aan je been. Bij de trajectcontroles wordt er over een hele afstand de gemiddelde snelheid berekend, wat naar mijn mening veel eerlijker en rechtvaardiger is. Het is heel positief dat er minder ongevallen door zijn, ik vind dan ook dat het meer mag ingevoerd worden. Al erger ik mij soms wel aan de snelheidsbeperkingen in ons land. Veel gemeentes en steden hebben de zone 30-50-70 regeling ingevoerd. Op sommige plaatsen kan je op een veilige manier 90 rijden en is het heel frustrerend om 70 te rijden. Ik denk dat hier zeker rekening mee gehouden moet worden om te zorgen voor een veilig maar ook vlot verkeer.