26th November 2013, 20:42
|
Registered User
|
|
|
|
Buschauffeur kijkt naar gsm tijdens het rijden
Mijn mening loopt parallel met de mening van Marijke. Buschauffeurs zijn niet enkel verantwoordelijk voor zichzelf, maar ook voor anderen. Daarom zouden buschauffeurs zelfs extra voorzichtig moeten zijn. Jammer genoeg zijn ze dat niet altijd. Ik vind het heel goed dat er aangifte is gedaan, want zoiets zou niet mogen gebeuren. Je ziet het volgens mij wel frequenter. Er wordt meestal niets over gezegd. Ik heb het zelf ook al enkele keren gezien. Een buschauffeur die aan het bellen is tijdens het rijden, die ondertussen sms'jes stuurt,... . Ik heb zelfs al eens gezien dat er een buschauffeur aan het roken was in zijn cabine met het raampje open, zodat hij de rook naar buiten kon blazen. Uiteraard rook het voorste deel van de bus nog steeds naar sigarettenrook. Dit vond ik ongepast.
Ik denk wel dat er meer aangiften gedaan zouden worden wanneer het duidelijker wordt waar je juist moet aankloppen met deze klachten. Dit is voor velen, voor mij ook, nog onduidelijk. Het is in mijn ogen heel belangrijk dat zo'n dingen gemeld worden, het gaat namelijk om de veiligheid van veel mensen. Mensenlevens zijn belangrijk!
|