26th November 2013, 09:46
|
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Ergens
Posts: 90
|
|
Ik kan begrijpen dat de meeste jongeren zich sneller op hun plaats voelen in een richting die ze aankunnen. Toch is het volgens mij beter om naar elke leerling apart te kijken. Het gaat uiteindelijk over hun toekomst en zulke beslissingen moeten niet ad rem genomen worden. Het is niet omdat het in de meeste gevallen een betere oplossing lijkt, dat het voor elke leerling de oplossing is. Ik ken mensen die uiteraard wel hebben moeten knokken in het middelbaar en absoluut geen andere richting wilden doen. Zij waren in eerste instantie enorm geïnteresseerd in die richting en die interesse zorgde er ook deels voor dat ze er bleven voor gaan. Indien de wil er is, moet er ook de mogelijkheid zijn, vind ik. Anderzijds zijn er ook mensen die een andere richting hebben moeten kiezen, maar het gevoel hebben dat er geen uitdaging geboden wordt. Het lijkt me aangeraden om daar ook telkens bij stil te staan. Te makkelijk leidt tot verveling en misschien wel desinteresse. Als ouder, leerkracht ... lijkt het makkelijker om voor jouw kind te kiezen, maar het kind verdient evenveel inspraak. Een B-attest hoeft in mijn ogen niet altijd "het einde" te betekenen.
__________________
- Some people are so poor, all they have is money
|